neljapäev, 26. juuli 2018

Minu Hurtigruten

Kes ei tea, mis asi on Hurtigruten, siis lühidalt seletades on tegemist Norra laevakompaniiga, mis korraldab luksuslikke kruiise nii Norra rannikuvetes kui ka mujal maakeral - Alaskal, Antarktikas, Põhja- ja Lõuna-Ameerikas, Kariibi meres, Gröönimaa ja Islandi rannikuvetes ja veel paljudes kohtades, vaadake palun ise lähemalt https://global.hurtigruten.com/
Mu tütar pakkus juba ammu välja, et läheksin sellele Norra kruiisile, kuid kuna tegu on üsna kalli üritusega, siis ma väga ei haakunud selle mõttega. Nüüd aga, kui oli lähenemas minu väärikas juubel, hakkas see mõte ikkagi peas idanema, et võiks ju korra elus midagi mõnusat  lubada ja nii ma lasingi selle kruiisi endale sünnipäevaks kinkida. Võtsin papa ka kaasa, sest muidu pole ju, kellega reisi ajal riidu minna.
Marsruut kulgeb Bergenist Kirkenesi, eile õhtul jõudsime pärast kolme lennureisi õnnelikult pardale ja sukeldusime kohe seltsiellu. Olime valmis kohtuma sadade vanuritega, sest tütar, kes juhtumisi ise ka mitu korda nendel reisidel on sõitnud, hoiatas meid ette, et oleme seltskonnas kõige nooremad. Aga võta näpust - laeval on meiesuguseid noori paarikesi väga palju. Papa on lausa pettunud, sest ta lootis, et omab märkimisväärset lööki välismaa mummude seas, kuid siin on palju kenamaid noormehi, kellega suhteid luua. Leppigu parem minuga.
Natuke pettunud papa
Õhtusöögiks pakuti imemaitsvaid roogasid. Kalaroaks oli selline Norra kala nagu "sterling halibut fish", mille kohta google transleit annab tõlkes vaste "hiidlest ". Minu hinnangul on tegemist mõnusalt suure ja paksu lestakalaga, tema liha on valge ja õrn ning sama maitsev kui meie hea lest suve teises pooles. Siis pakuti veel suitsulambapead. Lamba pea kõigepealt kõrvetatakse, siis soolatakse sisse, seejärel suitsutatakse, pärast mida veel kuivatatakse mõni aeg ja kõige lõpuks  keedetakse nii kaua, kuni  kogu liha pealuu küljest lahti tuleb ning seda siis kenasti söömiseks serveeritakse. See oli tõesti maitsev suutäis. Mäletan, et meil maal, kui lammast tapeti, siis pea anti lihtsalt koertele närimiseks, ei osanud vanaema  sellist delikatessi teha. Kuna pärast pikka väsitavat reisi olin piisavalt näljane, siis muud söögid enam hästi ei meenugi, sest need kadusid nii ruttu kõhtu, et polnud aega neid väga imetleda. Igatahes olid kõik pakutud road ülihead.
Pärast sööki tutvusime laevaga lähemalt. Kohtusime liftis sümpaatse ameerika abielupaariga, kes olid meist poole vanemad, aga nad olid uskumatult rõõmsameelsed, hoolimata sellest, et nende reis laevani jõudmiseks oli kestnud 24 tundi, meie olime ainult 9 tundi kulutanud Eestist Bergenisse jõudmiseks. Mis annab tunnistust sellest, et väärt elamuste pärast tasub taluda ööpäeva pikkust sõitu maakera teisele poolele isegi veel 100-aastasena.
Kaunis vaade
Istusime ilusa vaatega terrassil ja imetlesime päikeseloojangut, mis oli sama kaunis nagu meil Andineemel. Ilmaga on siin palju parem olukord - ei ole nii lämmatavalt palav, nagu Eestis praegu, vaid puhub mõnus jahutav tuuleke.
Päikeseloojang merel
Kajut on meil suure aknaga ja kõrgete vooditega. Voodid on kõrged seepärast, et siis saab voodis pikutades kenasti aknast välja vaadata ja imelist loodust nautida. Ja küllap on voodid kõrged ka seepärast, et siis on meiesugustel vanadel inimestel sealt palju lihtsam ennast püsti upitada, eriti minul, sest just eile tabas mind jälle ishiase hoog ja olen üsna kange ja valulik alates puusadest allapoole. Täna jõuame kella 13 paiku Geirangeri fjordi juurde, mis kuulub UNESCO vaatamisväärsuste listi.
Praegu polegi midagi juurde lisada, ja kesse viitsibki pikka juttu lugeda?