neljapäev, 23. märts 2017

Minu Hua Hin, 5. osa

Pärast elevantside juures käimist hakkas aeg enneolematu kiirusega käest libisema, aina vähemaks jäi neid päevi, mis meid lahutasid puhkuse lõpust. Seda usinamalt tuli puhata. Puhkamine aga oli häiritud, kuna istusin kogu aeg ninapidi oma meilboxis ja muudkui lugesin töömeilisid. Pärast ühte unetut ööd keelas Innu mul igasuguste töömeilide lugemise. Ta lausa ähvardas mind, et võtab minu nutiseadme ja viskab selle basseini. Allusin korrale, aga siiski ei pidanud kiusatusele vastu ja õhtul tegelesin jälle keelatud asjadega. Oi, kus ma sain riielda lapse käest. Ja ikka täitsa asja eest, sest no mis probleemilahendaja ma ikka 6000 km kauguselt olen, ja päike tõuseb hommikul ikka idast, juhtugu seal töö juures mida iganes. Nii palju siis töötegemisest.
Ilmad olid imeilusad, päike säras vahetpidamata. Aegajalt võtsime ette linnatuuri - meil oli oma takso koos juhiga, kes oli väike vahva papi ja kes viis meid alati sinna, kuhu tahtsime ja tuli meile ka järele, nii et liiklemisega meil probleeme ei olnud. Esmaspäeva õhtul läksime uuesti Ööturule, tahtsime ikka need suured krevetid ja kalad ära proovida, mis nad kohapeal valmis küpsetavad. Innu tellis suure kala ja mina tellisin kolm tiigerkrevetti. Väljanägemine küpsetatud peast oli neil oivaline, aga maitseelamus jäi kuidagi tagasihoidlikuks - ei olnud nagu päris see, mida lootsime, puudu jäi nii maitsest kui mahlasusest. Kuid meil oli ka varuplaan olemas - läksime nurga taha oma vana hea tuttava grillitädi juurde ja ostsime ikka neid odavaid vürtsikaid kanatiibu koju kaasa, nendega saime jällegi mitu söögikorda üle elatud. Tänava pealt ostetud ananassid aga on omaette teema. Tädi võtab suure ananassi, teeb mõned ägedad liigutused suure noaga (heebliga? saabliga?) ja otse su silmade all kooruvad okkalise kesta alt välja suupärased ananassiampsud, mis on niiiiiii head, et ei leia sõnu kirjeldamiseks.
Ma vist olen kirjutanud, et me elasime ühes airbnb kaudu renditud villas. Seda võimalust ma soovitan küll kõigile, kes plaanivad nö omal käel puhkusele minna - unustage hotellid! Seda kogemust ja elamust, mida te saate kodumajutuse kaudu, ei paku teile kunagi mitte ükski hotell. Kõige tähtsam märksõna on privaatsus. Oled nagu oma kodus, ei pea kellegagi suhtlema, sööd millal tahad, magad, millal tahad, keegi ei koputa su uksele ega ei kuku koristama just siis kui sa tahad oma toas parajasti pikutada. Ei pea kella aja peale sööma minema. Ei pea receptsioonist iga kord mööda minema ja viisakalt teretama. Ei pea lifti järjekorras seisma, ja kui ükskord lifti saad, siis igal korrusel peatuma. Ja meie villas võis ka öisel ajal basseinis ujuda,  ainukesed uudistajad olid pisikesed gekod, kes meile mingeid märkusi ei teinud selle kohta, et me paljad olime.
Ühesõnaga, eeliseid kodumajutuse ees on nii palju, et pole mõtet siin tinti ja paberit raisata, igaüks võib selles ise veenduda, kui plaanib oma järjekordset puhkusereisi, vahet pole, kas kuskile suurlinna või dzunglisse, airbnb on olemas tervel maakeral.
Eile pidime aga oma armsa villaga hüvasti jätma ja Bangkoki poole sõitma, sest seal ootas meid täna varahommikul Norwegian Airlinesi kõigi mugavustega lennuk, mis meid turvaliselt Oslosse lennutas. Ikka premium klassis, nagu meil viimasel ajal kombeks on. Bangkokis tuulasime ka väheke ringi, leidsime mõnusa koha veinijoomiseks, sest suure kuumusega ähvardas meid vedelikupuudus ning viimased bahtid vajasid tuulutamist.
Nüüd jääb veel viimane lõik Oslo-Tallinn ära kannatada, aga selle jätame homseks tegevuseks.
P.S. Panen siia alla ka kopi ja pasta meie villa peremehe Matthew arvustusest airbnb kodulehelt, tavaliselt  külaline  kirjutab pärast lahkumist arvustuse majutuse ja omaniku kohta ning omanik saab kirjutada pärast seda ka külalise kohta arvustuse. Meie arvustus oli muidugi väga kiitev, sest no tõesti oli see meie parim puhkus ever.  Matthew aga kirjutas meie kohta just nii:
Air BnB keeps getting better and better with guests like Signe. Wow. What a fantastic guest; totally respectful of my property, poised and gracious- she and her daughter were simply delightful guests; responsive communicators and undemanding. Signe left my Villa so clean I cancelled the housekeeping crew. This is one lady I did not want to leave. She totally understands the essence of AirBnB. You will not go wrong hosting Signe and her family.